by itu

Oma valokuva
Finland
Rakkaudesta tehdä käsillä kaunista on - by itu - Avainlippu käsitöiden ajatuksen sydän ♥ Värit ovat yksi luovuuteni lähde joista monipuoliset ja uusiutuvat ideat muovautuvat käsissäni alusta loppuun. Näin syntyy yksilölliset, tyylikkäät ja persoonalliset neulotut/huovutetut by itu-tuotteet. ♥ Mukana myös muita kiinnostuksen kohteisiini liittyen kuten mm. vangituthetket ja lemmikkikoirani. Runoja- ja mietteitä, sekä ripaus huumoria. Täällä yhdistyy aiempein blogieni kohokohdat ja nykyisyys. ♥ Luovimon nettipuoti on ilmaisu jota käytän verkkokaupastani, sieltä löydät uniikit tuotteeni. Tervetuloa ♥

perjantai 27. toukokuuta 2016

Ei mee kuten Strömsöössä - Tupperi töppeirt




Pidin taannoin tupperikutsut (5.4.) - tai pikemminkin pentutupperit. Kaikki meni kivasti, kunnes toimitusaika koitti. Tavarat tuotiin isossa jätesäkissä pikaisesti, ja pari kysymystä hätäsesti heitin ns. oven välistä. Jolloin sain tietää että takuuseen tuodut kipot eivät tule tilauksen yhteydessä vaan ne menee tutkittavaski ja sitten joskus... joskus? tulee. Esittelijä kyllä piti pienen luettelon silloin, että kuin ne menee tai ei mee takuuseen. Jännä miksei tuota voi kertoa silloin kun ne myydään, kerrotaan vain että takuuseen saa vaihtaa - toki ei tyyliin koiran syömiä, mut kohta johon Tupperilla voitaisiin kiinnittää huomiota. Toinen on se, että jos takuuseen tulee vaihtoon niin sanotaan ja kerrotaan emännälle miten niiden kanssa toimitaan, ettei tuu tälleen yllärinä. Toki touhusin emännän roolissa ja pennun kaa, että hän saattoi ne vierailleni kertoa, mutta mielestäni seikka joka tulee käydä emännän kanssa läpi.

Tuleeko takuuvaihtoja niin paljon ettei niitä ehditä käymään läpi siinä ajassa kuin muuta tilausta toimitetaan? Ainakin omassa tapauksessani on useampi pettynyt asiakas, mutta jos olisi heti saanut tiedon mitkä menee tai vaihdettu muitta mutkitta niin olis taasen tyytyväisempiä asiakkaita. Myös se että jos on kannellinen astia niin kansikin tulisi olla, nyt oli tilanne että "en oo varma"... kyllä esitelijän tulisi tietää. No yli kuukauden päästä esittelijä otti yhteyttä että kansi tarvitaan. Kannettoman asitan toimittanut vieras sattu sitten asuu yli 150 km päässä, ja jokusen pähkäilyn jälkeen todettiin että edustajan Vantaalla toimiva kolleega voisi hakea kannen. Postitus olisi tuonut kuluja ja se, että olisin voinut ottaa kannen mukaani aiemmin Vantaalla käydessä jos olisi tieto ollut heti käytettävissä.

Asiakas suostui siihen, että kansi noudetaan seuraavalla viikolla ja välitin asiakkaan numeron edustajalle, joka oli kertonut että ensiviikolla, paitsi keskivikko ei käy. No asiakas oli sitten ootellut yhteydenottoa - turhaan. Kun kysyin, edustajalta sain vastaukseksi "hän on ollut reissussa viime viikon"... laitoin hänelle että viimeksi tilanne oli se että vain keskiviikko ei sopisi! Ja olis ollut tietty kiva että olisi sitten ilmoittanut ettei turhaan oottele.

Kerroin että, antaa kipon olla, että palauttaa sellaisenaan. Edustaja viel et kyllä se voidaan hoitaa... totesin et joo, on jo yritetty, ei kiitos. Hän lupasi toimittaa tuotteet todeten, että maanantaina hän on Lahdessa ettei silloin. Matka taisi venähtää ne olivat saman viikon perjantaina 27.5. tuotu postilaatikooni. Ei mitään viestiä siitä että ne ovat siellä. Itse olin aamusella vajaa puolituntia koiran kanssa lenkillä muutoin kototna. Epäilen että ei ollut edes koitettu toimittaa kasvotusten. Postilaatiko oli niin täys ettei sinne hetkeä myöhemmin tullut posti olisi mahtunut. Aina ei tuu postia mut tänään tuli. Itseasiassa edustaja itse on toiminut postissa jakamamassa eli tavallan olisi luullut. että miten vaikuttaa postin jakoon tupperetia pursuava postilaatikko.

Laitoin viestin että löysin. Tuli vastaus "Ole hyvä kun oli vähän monta monessa niin jätin sinne" . Sitten totesin että kannu puuttu. Olin kokoajan siinä käsityksessä että kanneton astia olisi mikrokannu, se olikin asita, joka oli matkassa. Totesin että olisi kiva jos olis lista, kuten tilauksitakin niin tietäis. Hänellä kuulemma oli, eli lämmittänyt minua. Turhaa pähkäilyä aihutti - minulle niinkuin hänellekin. Toki oli laittanut pari tupperikippoa "pahoitteluna". Mutta ei mitään selitystä että mihin mikäkin hyvitys liittyy, sillä takuuseen oli tyrykyllä kahdesta paikasta tuotteita. Jos edustaja olisi toimittanut siten, että oltaisiin juteltu siinä olisi turha pähkäily mikrokannustakin jäänyt, mutta ei kun on niin monta asiaa, harrastusta, perhettä ja lasta sekä koiraa ettei ehdi... vaikka itse esittelyssä kehui kovin kuinka kaiken saa hoidetuksi. Ja varmaan siel Tupperilla on jo alkumetreillä tiedossa tää ns. jälkimarkkinoinnin merkitys, olettehan keksineet nämä osallistuja kiitoslahjat jotka iloisesti muistuttavat menneistä kutsuista... vai mites se sit menikään.

No ei tähän ne pettymykset loppuneet. Kutsuilla esittelijä hehkutti että hänen yhteyshenkilöllään on "pyöreät synttärit" ja osallistuja saattaa olla jotain vähän extrampaa. Toki sanoi että ehkä, mutta kuitenkin useammalle vieraalleni oli pettymys kun osallistujalahjana oli "roiskeläppä" eli purkin avaamista helpottava muovinen läpykkä ja saman perheen toiselle pieni ovimagneetti purkki. Ei tainneet ne synttärit sitten hyvin mennä. Aiemmilla "normi" kutsuilla osallistujat saivat vajaan puolenlitarn pakasterasian, joten odotukset olivat korkeella. toki silloisilla Tuppereilla oli eri esittelijä.

Tuskin tarvii ranskalisilla viivoilla laittaa kehitys- ja epäkohdat jotka tässä tapahtumassa oli, eiköhän ne tuolta löydy. Tosin mulle on tutrha tulla ehdotelee enää yhtään tupperi-kutsuja. Se on NouP!

Hyvityskipoista huolimatta "rahat meille - piip teille" fiilis jäi...


Ai niin yhdessä vaihtokannessa oli teippi jossa luki "takuu 15 v" ... joka Tupperilla jolla olen ollut niin aina on puhuttu ikitakuusta.... 

Hyvää nimipäivää Ritva-säärystimet


Jos kiinnostuit vielä jokunen toivehinnoin löytyy luovimon nettipuodista.